tisdag 28 januari 2014

INTERNETMARKNADSFÖRING
Internetmarknadsföring kan innebära att bara ha en webbsida eller att ha sin reklam på andra webbsidor, som t.ex YouTube eller andra webbsidor som många internet-användare besöker dagligen eller åtminstone en eller flera gången i veckan. Internetmarknadsföring är ett växande sätt att göre reklam i dagens värld och de flesta, om inte alla, stora och mest framgångsrika företag idag använder sig av någon eller flera former av internetmarknadsföring. Många företag, mer eller mindre framgångsrika, använder sig av ENDAST internetmarknadsföring och inget annat.
Det finns också E-postmarknadsföring som är en form av internetmarknadsföring som många använder. E-postmarknadsföring går ut på att skicka E-post till dem man vill att ska se ens reklamer eller erbjudanden. E-postmarknadsföring kan vara mycket besvärligt för den som tar emot e-posten eftersom att det oftast kommer ett ganska stort antal e-post meddelanden som alla har samma innehåll, eller så kan det komma ett e-post meddelande om dagen, som innehåller samma sak varje dag. Detta är kanske ännu mer irriterande än att få fem till tio stycken e-post meddelanden i en stor "kasa", men det är ju smaksak. Metoden heter "massmailing" och går som sagt ut på att skicka ut flera e-post meddelanden åt alla håll, så att säga. E-postmarknadsföring är den moderna motsvarigheten för normala brev med reklam som slängs ner i postlådan. Det finns också s.k "Bannermarketing" och "Blogmarketing" samt "Social Media Marketing", men av dessa tre är det enligt min åsikt bara Bannermarketing som är användbart och kan mäta sig med e-postmarknadsföring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar